"30 days"

Kollar på ett program där personer med olika värderingar och livsstilar möts och bor med varann i 30 dagar. I det här avsnittet skall en ateist kvinna bo med en kristen familj. Det är läskigt att se hur dumma, korkade och intolleranta troende människor är. De har ingen respekt alls för den kvinnan som inte tror. Hon har inget emot dem, hon är mer rädd för dem än hatar dem. När hon deltog i en gudstjänst blev hon verkligen förvånad att de troende är så hatiska. Hon blev verkligen rädd för allt de predikade om handlade i slutändan att de ska ta över världen. De var riktigt hotfulla och ser ner på de som inte tror. Detta är ju såklart vanligare i USA än i Sverige men det skrämmer mig ändå. Jag har lust att åka till nån superkristen stad och bara skälla ut alla dumma troende jävlar! Fast då skulle de väl tortera och korsfästa mig xD haha



Jag är ju såklart inte troende, jag anser personligen att det är dumt att tro på gud och sånt. Religionen uppstod för att människan var vilsen, ensam och rädd. Jag är inte det och har inget behov av att hitta på saker för att må bra. Jag styr mitt liv och inte nån "högre makt i himlen". Förstår mig verkligen inte på troende människor, men det kanske är någon genetisk defekt? eller nån form av psykisk sjukdom.. Jag vill inte tro att de väljer att beté och tänka så som de gör... "/

Vart är världen påväg någonstans??!?


edit: I slutet sa mannen i den troende familjen "att han inte förstår hur en okristen familj kan uppfostra sina barn. De har ju inget att lära ut" - Dett är ju helt absurt korkat sagt! Det märks att han aldrig varit utomlands nån gång xD Sorliga människor...


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Amerikaner är dumma och dom lever i sin lilla värld xD

2009-12-30 @ 01:57:59
Postat av: mimmi

ÄNTLIGEN, någon som håller med mej!

Jag kan inte heller förstå hur man kan tro på något som överhuvudtaget inte existerar, och leva livet efter en bok som någon idiot har setat och skrivit!

2010-01-15 @ 17:09:47
URL: http://emiliapalmberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0